• O portalu
  • Pravila korištenja
  • Opći uvjeti i GDPR
  • Partneri
  • Korisne informacije
  • Vrijeme
5 Portal
  • Naslovnica
  • Najčitanije
  • Vijesti
  • Istra
  • Crna kronika
  • Sport
  • Kultura
  • Gradske ćakule
  • Kontakt
×

Konačno bolji dani za derutne istarske željeznice?

"Nakon što će dovršetkom Istarskog ipsilona i izgradnjom druge cijevi tunela Učka biti u potpunosti dovršena integracija Istre s cestovnom infrastrukturom Republike Hrvatske, kreće izrada projektne i studijske dokumentacije i za modernizaciju istarske željeznice. Vjerujem da će se u skorijoj budućnosti stvoriti uvjeti za njezino spajanje na Mediteranski koridor, odnosno prema Rijeci, što nam je i krajnji cilj u tom projektu".

Najavio je to jučer u Saboru ministar mora, prometa i infrastrukture Oleg Butković, odgovarajući na zastupničko pitanje o planovima za investicije u istarske željeznice koje mu je u aktualnom satu postavio HDZ-ov Anton Kliman. Saborski zastupnik koji je obnovu željezničke mreže na Poluotoku stavljao u fokus i tijekom zadnje predizborne kampanje, podsjetio je u uvodu kako su Vlada Republike Hrvatske, a posebno Ministarstvo mora, prometa i infrastrukture, snažno prisutni na području Istarske županije s realizacijom mnogih infrastrukturnih projekata. 

Značajna ulaganja

"Jedan od značajnijih je završetak izgradnje punog profila Istarskog ipsilona i početak bušenja druge cijevi tunela kroz Učku kojim se na neki način zaokružuje ulaganje u cestovnu infrastrukturu u Istri što se tiče tog najznačajnijeg cestovnog pravca. Uređenjem luka i pristaništa diljem istarske obale ministarstvo značajno ulaže i u razvoj pomorskog prometa, a isto tako i Zračna luka u Puli iz godine u godinu bilježi značajan rast putnika izuzev 2020. iz poznatih razloga. Međutim u Istri ostaje otvoreno pitanje ulaganja u modernizaciju i revitalizaciju istarske željeznice za koju držim da je neiskorišteni veliki potencijal u putničkom i gospodarskom smislu. U istarske željeznice se nije ulagalo desetljećima i one su zaista u derutnom stanju zbog čega je nužno značajno ulaganje koje bi se, držim, uvažavajući turistički i gospodarski potencijal Istarske županije relativno brzo i vratilo. Uz najavu velikih investicija u željezničku infrastrukturu do 2030. godine koja bi obuhvatila i ulaganja u željezničku mrežu na Poluotoku molim vas za informaciju o planu i konkretnim mjerama vezanim uz pripreme za obnovu istarske željeznice", pitao je Kliman resornog ministra.

Butković je u svom odgovoru kazao kako vrijednost ulaganja u prometnu infrastrukturu u Hrvatskoj danas iznosi oko 25 milijardi kuna, te da se za to možemo zahvaliti dobro pripremljenim projektima i mogućnosti financiranja takvih projekata od strane Europske unije i međunarodnih kreditnih institucija.

"Kad je Istra u pitanju jedan od najvećih infrastrukturnih projekata je dovršetak gradnje Istarskog ipsilona čiji ćemo puni profil, do tunela Učka s istarske strane, otvoriti do predstojeće turističke sezone. Kako ste i rekli krajem prošle godine krenula je u gradnja druge cijevi tunela.

Radi se o infrastrukturnom projektu vrijednom oko 200 milijuna eura koji će, zajedno s nastavkom ceste prema Matuljima, biti dovršen do 2023. godine. Što se tiče ulaganja u željeznicu ona danas u Hrvatskoj iznose oko 1,5 milijardi eura, te će uglavnom sve značajnije investicije iz ove i naredne financijske perspektive ići prema željeznici jer smo autocestovnu infrastrukturu uglavnom zaokružili, te dovršili ulaganja u zračne luke, dok se pomorske luke grade. Ono što nam preostaje to je modernizacija željeznice i naš je plan u taj projekt do 2030. godine uložiti negdje oko 3 milijarde eura", kazao je Butković.

Dio te priče odnosi se i na Istru, a Butković je informirao zastupnike da je, upravo na Klimanovu inicijativu, tijekom proteklog tjedna s predstavnicima HŽ infrastrukture održan sastanak na tu temu s obzirom na to da je cilj u Istri obnoviti postojeću infrastrukturu i što prije se spojiti prema Rijeci na Mediteranski koridor. 

Izrazio nadu

"U tom smislu razgovaralo se o modernizaciji 90 kilometara postojeće pruge od Pule preko Pazina i Lupoglava do Buzeta i slovenske granice za što će HŽ infrastruktura krenuti u izradu studijske dokumentacije koja je preduvjet da bi takav jedan projekt dobio europsko financiranje. Također je u provedbi i sporazum o aktivnostima za obnovu pruge Lupoglav-Raša u koji je uključena i Lučka uprava Rijeka. Za ti dionicu se radi studija isplativosti, te isto tako ispituju mogućnosti financiranja sredstvima iz EU fondova. Ono što će se realizirati već u ovoj godini sredstvima iz kredita Svjetske banke, to su ulaganja u postojeće cestovno željezničke cestovne prijelaze za što će se osigurati oko 12 milijuna kuna", kazao je Oleg Butković.

Kliman je u svojoj replici istaknuo zadovoljstvo što se nakon izgradnje cestovne razmišlja i planira i uređenje željezničke infrastrukture u Istri, te je izrazio nadu da će se ti lijepi planovi i realizirati do 2030. godine kako bi se moglo reći da je potpuno zaokružena modernizacija i integracija prometne infrastrukture Istre s ostatkom Hrvatske, ali i ostatkom Europske unije. (Glas Istre/Foto:Enes Seferagić)21.01.2021./08:39:24

  • Labinski IDS povodom Dana žena darivao sugrađanke (VIDEO)

    08.03.2021
  • Privode se kraju radovi na županijskoj cesti kroz naselje Kapelica (FOTO I VIDEO)

    08.03.2021
  • Kao i svake godine, Udruga žena Sv. Nedelja `Mendula` daruje žene

    08.03.2021
  • Vučić: Napravio sam veliku grešku, molim sve istarske vinare da mi oproste

    08.03.2021
  • Labinski IDS, povodom Dana žena, sutra dijeli cvijećena markatu

    08.03.2021
  • Teže ozlijeđen vozač motocikla: policija danas provodi akciju

    08.03.2021
  • Odbijena tužba Zelene akcije i Zelene Istre za poništenje okolišne dozvole Plomina 1

    08.03.2021
  • Učenici Srednje škole Mate Blažine osvojili dva 1. mjesta na Županijskom natjecanja iz informatike

    07.03.2021
  • Juraj Zoretić cijeli radni vijek proveo u labinskim rudnicima: `Za mog rada poginulo je 14 rudara`

    07.03.2021
  • Miletić odgovorio Vučiću: Dođite u Istru ako želite naučiti nešto o vrhunskom vinu, suživotu i toleranciji

    07.03.2021
  • Nijemci proglasili Istarsku županiju sigurnom za putovanja

    07.03.2021
  • Danas uslikan morski pas u Koromačnu

    06.03.2021
  • Na inicijativu Gradonačelnika Glavičića podignuta sporna rampa

    06.03.2021
  • Otvoreno pismo vijećnice Pejić gradskoj upravi

    06.03.2021
12345...124125

Pratite nas

ezgif.com-gif-maker (2)

8_8

8_11
8_1
15189632541
1455232706probiz
15189632541
1552311850pressum

O PORTALU

  • Sjedište: Slobode 63, 52 221 Rabac
  • Ured: Rudarska 1, 52 220 Labin
  • OIB: 90625517782
  • +385 52 854 033
  • +385 52 854 033
  • +385 91 130 31 80
  • autor@5portal.hr

Popularne kategorije

  • Vijesti
  • Najčitanije
  • Istra
  • Vijesti
  • Sport
  • Kultura
  • Crna kronika
  • Kontakt

FACEBOOK

5portal.hr
Copyright © 2020 All Rights Reserved. Created by ProBiz